ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Thursday 21 March 2013

Situasi di Hari Karnival Keusahawanan

Assalamualaikumdan Salam sejahtera...

Alhamdulillah saya berpeluang menambah entry baru pada hari ini. 
Walaupun sibuk dengan program karnival keusahawanan tetapi masih diberi ruang untuk mencoret satu cerita di ruangan ini.  Selaku Timbalan Pengarah dua untuk program ini, tanggungjawab yang perlu diuruskan agak banyak. Namun saya cuba sedaya upaya untuk menunaikan tanggungjawab yang diberi. Hari ini masalah salah faham peniaga atau penggerai memeningkan kepala saya. Penggerai yang akan berniaga pada hari karnival tidak mahu berniaga di gerai yang disediakan kerana pada pendapat mereka, tempat yang disediakan akan merugikannya. Saya cuba memujuk penggerai itu, namun tidak berjaya kerana dikalahkan oleh pengalaman penggerai itu. Saya terpaksa akur dengan permintaan penggerai itu bagi memastikan program berjalan dengan lancar tanpa ada masalah.

ULASAN: 
Ulasan yang boleh diberikan berdasarkan situasi di atas ialah pengalaman seseorang yang banyak dalam sesuatu perkara akan menjadi senjata utama dalam mempertahankan hujah. hal ini berlaku pada situasi tersebut iaitu saya sendiri terpaksa mengalah disebabkan pengalaman orang lain yang lebih mendalami tentang sesuatu ilmu.

No comments:

Post a Comment